Translate

poniedziałek, 20 października 2014

Odrobina egzotyki

W tym roku pierwszy raz w życiu spędziłem prawdziwe wakacje, do tego w doborowym towarzystwie (Jarek, dziękuję!). W połowie września wylądowałem na Ibizie. Wyspa ta należy do Hiszpanii i jest położona w zachodniej części Morza Śródziemnego. Celem wyprawy był oczywiście wypoczynek, jednak mnie bardzo interesowała tamtejsza flora. Ogromną frajdą było dla mnie zobaczenie roślin, które w Polsce uprawiane są w pojemnikach, a tam rosły bezpośrednio w gruncie-palmy, oleandry, bugenwille, ketmie, agawy, aloesy. Mimo że zostały posadzone przez człowieka, świetnie zaadaptowały się w łagodnym klimacie wyspy, bowiem tamtejsza ziemia nie należy do urodzajnych-w szacie roślinnej dominują różnego rodzaju suchorośla. Podczas drogi powrotnej z najwyższego w północnej części Ibizy wzniesienia-Sa Descoberta-udało nam się zerwać kilka granatów prosto z drzewa. Smak zniewalający! Spotkaliśmy także oliwki oraz drzewa figowe, ale na nie we wrześniu było jeszcze za wcześnie.

Z Ibizy przywiozłem wspaniałe wspomnienia. Polecam wszystkim podróż na tą urokliwą wyspę. Naprawdę warto.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz